tjorvenpaaventyr.blogg.se

Alexandra heter jag, kallas även Tjorven. Min blogg handlar om att våga i livet, våga göra förändringar. Men även hur vardagen kan vara både upp och ner! Följ mig och mitt nya liv i husvagn. Från storstadspingla till husvagnsflicka i GBG. Kram!

Hej!

Publicerad 2013-07-31 15:06:16 i Allmänt,

Hej på er.
 
Här öser regnet ner och åskan kommer och går.
Vaknade inatt av att det small som fasen. Jag trodde jag var rädd för åskan och blixten men kom igår på vad jag egentligen är rädd för.
 
Låg i sängen och läste när det plötsligt började regna. Regnet small mot husvagnen och jag kunde inte höra mina egna tankar. Jag sökte och letade i sängen efter öronproppar, till en början fann jag inga. Ju mer regnet slog mot vagnen, desto hårdare slog mitt hjärta, Tillslut gav jag upp sökandet, jag la ena örat mot kudden och höll för det andra med min hand. Tankarna for i mitt huvud, varför är jag rädd för detta ljudet. Efter en stund blev det svart. Jag somnade.
Vaknade igen efter en liten stund av en smäll. Letade ännu en gång efter öronpropparna som av någon anledning inte ville komma fram. Men jag gav inte upp och fann de tillslut. Jag stoppade in de i öronen och lade mig ner på kudden, regnet kom igen. Och jag kom på mig själv, jag blev rädd, inte för åskan, inte för regnet utan av det höga ljudet som slog mot vagnen.
Efter en stund blev det svart, jag gick in i drömmarnas land där jag blev miljonär. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tjorvenpaaventyr!

Alexandra heter jag 23 år gammal.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela