tjorvenpaaventyr.blogg.se

Alexandra heter jag, kallas även Tjorven. Min blogg handlar om att våga i livet, våga göra förändringar. Men även hur vardagen kan vara både upp och ner! Följ mig och mitt nya liv i husvagn. Från storstadspingla till husvagnsflicka i GBG. Kram!

Äventyr.

Publicerad 2013-07-27 20:28:20 i Allmänt,

Efter fantastiska dagar i Stockholm är jag nu tillbaka i Gbg. 
Som sagt är avståndet från familjen rätt jobbigt, men det funkar och man får hjälpas åt så man kan ses ofta. 
 
Ligger med en bra bok och dricker läsk och gottar mig, trivs himla bra i vagnen, det är lugnt och skönt. När jag träffade min Korv idag var det som tusen fjärilar i magen. Ett år har snart gått sedan vi blev ett par och fjärilarna i magen är fortfarande som att vi träffades igår. Och då har vi varit ute och rest tillsammans, varit konstant vid varandras sida länge. Det är lyx!
 
Lite räkningar skall betalas, tur att jag gjorde min måste-lista i tidigare inlägg annars skulle jag säkert ha glömt hälften. 
 
Imorgon ska några från campingen iväg och äta på Holländsk restaurang här i Göteborg, då Dennis jobbar så följer jag nog med. Vi blir nio ifrån campingen som drar med. Älskar känslan av tillhörighet, att vara en del utav "gänget". Går att jämföra med känslan av att spela i lagsport. Man hjälps åt och man utesluter ingen. Det är ganska fint faktiskt. Att bo på camping är än så länge inga problem, men jag lovar, skulle det ändras kommer jag att vara hundra procent ärlig om det. Just nu är jag sjukt kissnödig, och det är väl det som ibland kan kännas jobbigt, att gå 15 meter till huset där toaletten finns. Förstår ni hur lat man är? Hårresande.
 
Nu blir det toabesök för att sedan återgå till min riktiga kvalitetstid med mig själv. Hörs imorgon!
 
Peace!
 
Mina älskade föräldrar!
<3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tjorvenpaaventyr!

Alexandra heter jag 23 år gammal.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela