tjorvenpaaventyr.blogg.se

Alexandra heter jag, kallas även Tjorven. Min blogg handlar om att våga i livet, våga göra förändringar. Men även hur vardagen kan vara både upp och ner! Följ mig och mitt nya liv i husvagn. Från storstadspingla till husvagnsflicka i GBG. Kram!

Tjorven!

Publicerad 2013-08-06 19:50:44 i Allmänt,

Här har ni beskrivningen som min Dennis har gjort, varför kallas jag Tjorven?
 

På begäran kommer här en förklaring av ordet/uttrycket "Tjorv".
En Tjorv (substantiv/egennamn) är, i min mening, en person som är lite vind för våg. Lite kaotisk, kanske rufsig i håret, kan kanske uppfattas som lite vilsen eller snurrig.
Ett yrväder helt enkelt. Uttrycket är väl kanske också lite lånat av norrländskans "tjorv", när man fått en fnurra på tråden, grus i maskineriet. När det strulat till sig en smula.
Slår man ihop dessa egenskaper och innebörder, lägger till ett par kilo charm och finess, så hittar man precis just den Tjorv jag skräddarsytt uttrycket för. Nämligen min Tjorv.
Min Alexandra "Sanna" Maria "Tjorven" Gardbeck. Den enda och bästa Tjorven! Det finaste jag vet.

Jag hoppas detta bringade klarhet i saken.
Peace!
Korven.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tjorvenpaaventyr!

Alexandra heter jag 23 år gammal.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela