tjorvenpaaventyr.blogg.se

Alexandra heter jag, kallas även Tjorven. Min blogg handlar om att våga i livet, våga göra förändringar. Men även hur vardagen kan vara både upp och ner! Följ mig och mitt nya liv i husvagn. Från storstadspingla till husvagnsflicka i GBG. Kram!

Tjo och så vidare!

Publicerad 2013-08-02 22:52:41 i Allmänt,

Agerade nyss jour åt min rallarkille. Han glömde jackan hemma och trots sommarvärmen på dagen erbjuder ofta natten en något svalare bris. 
 
De på campingen måste tyckia jag är smått dum i huvudet. Jag har som sagt köpt en "vän" till vår första kanin Hoppsan-Kerstin. Nykomlingen heter Ronny. Kerstin uppvisar ett smått ocharmigt beteende till vår nye vän. Ibland är hon tokrar mot honom och ibland är det som satan går in i henne och jagar honom runt runt runt.. Jag läser på om detta och hon visar tydligen att det är hon som bestämmer, charmigt. Kanske ska börja göra samma sak i vagnen mot korven.. Hur som helst. Jag stänger på natten en lucka som gör att de är särade och inte kan starta första kaninvärldskriget. Men på dagen vill jag att de ska få en chans att lära känna varandra på riktigt, de är båda väldigt fina individer. När jag gör detta måste jag ha uppsikt hela tiden så att jag kan rycka in om en fight skulle uppstå. Jag har då ställt en stol mitt framför buren. Där sitter jag i timmar med en kaffekopp. Skrattar, ryter till, matar och väser, folk som går förbi kollar med stora ögon. Först och främst måste folk tycka jag är konstig som timme efter timme sitter framför buren, har stackarn ingen tv eller liknande? Sedan att jag sitter och låter, glad, arg och allt däremellan gör väl inte deras förundran mindre. Galen kaninbrud på plats 28!!
Men jag bjuder på den, för sanningen är den att det är mysigt med kaffekoppen i solstolen i solen tittandes på två faktiskt ganska roliga och charmiga varelser.
 
Tidigare idag innan jag strandade framför buren var jag iväg med vår käre granne Bertil och åt en god lunch på ett idylliskt café en bit härifrån. De serverade ÄKTA chaite! Indiskt te som är det godaste som finns i dryckesväg.
 
Efter det blev jag som sagt fast framför buren men behövde röra lite mer på mig idag kände jag, så jag tog fiskespöt och gick ner till sjön. 
Fick en tröja, en snäcka men ingen fisk. Nu kanske ni undrar vad jag menar med tröja? Jag skulle kasta med spöt och fastnade i min tröja som låg bakom, sedan kastade jag i den i sjön. Inte med flit, givetvis. Kändes ändå lite bra att få ta i lite när jag skulle dra upp tröjan. Nu är den blöt, har nog glömt att hänga upp den? 
 
Blev sedan bjuden på kaffefika hos en annan granne Zolo. 
Och nu ligger jag här i sängen, kommit lite nytt folk till campingen som sitter uppe och tjoar, mysigt. 
 
Godnatt på er!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tjorvenpaaventyr!

Alexandra heter jag 23 år gammal.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela