tjorvenpaaventyr.blogg.se

Alexandra heter jag, kallas även Tjorven. Min blogg handlar om att våga i livet, våga göra förändringar. Men även hur vardagen kan vara både upp och ner! Följ mig och mitt nya liv i husvagn. Från storstadspingla till husvagnsflicka i GBG. Kram!

Godmorgon!

Publicerad 2013-08-01 09:43:00 i Allmänt,

Vaknar alltid när Dennis kommer in genom dörren. Det är som att jag då får hur mycket endorfiner i kroppen som helst. Kan knappt hantera alla, löjlig jag vet! Tycker det själv också om jag ska vara ärlig...
 
Hur som, är inne på att skaffa en hane till vår Hoppsan Kerstin. Oh NEJ, tänker ni då? Jag tänker OH JA!! Jag vet att de pippar som kaniner och föder massa ungar.. Jag tänkte testa någon kull och är det inte skoj eller av någon annan anledning inte hanterbart så får vi kastrera hanen. Inte svårare än så, so don't panic mother PLEASE ;)
 
Var och kollade på Bolt igår kväll här är han:
 
Jättefin och hur söt som helst med stamtavla och allt. (Vår kanin är också en Lejonhuvad). 
Tyvärr var mentaliteten lite som vår Kerstins var i början som vi har tränat bort. Nu vill jag ha en lugn och kelig kanin från start. Tror också att Bolt och Kerstin kan bli osams pga att de är så likasinnade. Tyvärr!
Blev lite stolt över mig själv som i all min glädje över beslutet kunde ta ett moget beslut kring Bolt. Är otroligt impulsiv och när jag väl bestämt mig skall det gå fort.
 
Imorgon ska jag kolla på en annan kanin, visar bild när jag varit där. Det är en blanding av Lejonmanad/hermelin.. Säger inte mig mycket men bilder visar att det är en himla charmig blandning. Jag frågade ägaren om den är tam och hon sa att han är helt fantastisk. Han bor just nu med andra kaniner också vilket är en fördel då är han van vid andra. Kerstin bodde med massa andra kaniner innan hon flyttade till oss så tror det blir kanon!
 
Hörs när jag kommer hem!
Peace
 

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2013-08-01 14:35:25

Nädå ingen panik här inte:))))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tjorvenpaaventyr!

Alexandra heter jag 23 år gammal.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela